Apr 29, 2012

setia and tak paham kenapa orang setia kena tinggal




kali ini aku nak cerita pasal setia..mostly of the people dalam dunia ini ada term setia masing masing tapi dalam cara yang berbeza...ada orang kata kalau selalu dengan perempuan or lelaki yang diorang sayang setia..ada yang kata tak cari lain itu setia..dan tak kurang juga cakap kalau kawal diri tak curang itu setia..

tapi kali ini aku nak cerita pasal orang yang setia dengan cinta dia and the end the women are gone to other person yang termasuk dalam past time dia..etcelliy bagi aku itu sakit gak la sebab yang terjadi ini pada kawan baik aku..dan suprised me dia lelaki..

jarangkan kita nampak lelaki setia tapi kawan lelaki aku ini setia betul..ciri ciri  lelaki ini setia dalam lelaki typical sekarang susah sangat woo nak cari..commonly banyak yang curang lagi lagi yang muke hotsetap bagai..aku respeck gak la dengan mamat ini sebab dia have comitment dan not all the men have their comitment especially with their girl..majoriti perempuan akan cakap yes..they in love with someone yang not have comitment..itu sebab la kalau jantan dah dapat "barang" yang dia nak dia pakai tinggal je..sebab diorang tak banyak yang ada comitment dengan awek diorang.."alaa...awek je pon".pada awek yang kena tinggal itu padan muke sebab bodoh bangang..fikir realistik sikit boleh? benda free sapa tak nak ye dak? kau je bodoh betei bagi..

sambung balik cerita...mamat ini dah couple almost 5 years..terkejut gak la dia cerita dah lima tahun..perghhh..aku yang pompuan ini pon tak ada kapel lama sangat macam gitu..aku tanya la kenapa lama gila kapel dengan dia..tak rasa boring ke? *ayat ujikaji untuk blog* dia jawab dia sayang sangat dengan perempuan itu lagi pon perempuan itu sweet..amboih amboih :0... aku tanya lagi asal boleh putus padahal dah loving lama gila? dia cakap sebab masa itu dia tak ada kerja lagi..maksudnya tak stabil...kesian gila kena  tinggal sebab kerja yang tak stabil..sekarang dia dah stabil dah sebab dia recruit as polis..homai homai :0 yang aku tak puas hati tak patut la pompuan itu  tinggal kan lelaki itu sebab usia lelaki itu muda lagi..selalu orang kata lelaki stabil bila umur dia dalam 25 ke atas..lelaki ni baru 23..tak boleh sabar sikit ke jadi perempuan..homai :O

lepas itu aku tanya lagi cari awek baru tak lepas putus ini? dia jawab tak..sebab tak rasa nak cari awek..elehh ayat nak caver je..cakap je la tak boleh lupa awek yang sweet betei itu..kahkah..dia agak hot gak la muka..yang tak tahan itu dia cakap kalau dia bercinta dia akan sayang lebih sangat perempuan itu..fell in love habis..wahhh ade ke lelaki type itu zaman sekarang? okey ade kot tapi suku dari lelaki agaknya

aku tanya lagi kalau dia datang balik terima balik ke tak? dia kata boleh la sebab sayang boleh pupuk balik.."what the man come from?" tak paham betei..

okey aku tinggalkan persoalan ini..
kenapa mesti kita as human tinggalkan orang yang sayang kita dan kejar orang yang dah lama tinggal kita? berbaloi tak kita terima dia kembali ? sayang? ohmai

lemah betul kau punya otak

kbai.


14 comments:

Unknown said...

orang yang tak de kerja..
atau dalam kata lain tak sempurna la..
biasanya memang setia.
sebab depa tak de tanggunjawab lain..
depa boleh fokus pada cinta saja..
sama macam kalau orang tu cacat tiba2 jatuh cinta.sah2 dia setia sebab peluang untuk jatuh cinta lagi tu kurang sangt.jadi cinta yang dia ada sekarAng memang dia jaga betul2 la..
tapi dia kena pikir la dalam cinta bukan hanya ada "aku cinta kamu,kamu cinta aku.."tapi banyak lagi yang diperlukan untuk kukuhkan cinta.

Eyka said...

tapi tak ptut la tinggal kan lelaki itu sebab usia lelaki itu muda lagi..selalu orang kata lelaki stabil bila umur dia dalam 25 ke atas..lelaki ni baru 23..tak boleh sabar sikit ke jadi pompuan..homai :O

Akim Iqbal said...

:(

Eyka said...

wey knape? :(

cimi said...

Pompuan tuh very the tak sabar. =.="

Sya_Merpati Putih 88 said...

mmg susah nk cari lelaki yg setia zaman sekrang nie..takpe, kwn awk tue akan jumpa org yg lebih sygkn dia..

entahlah, selalu nya org yg setia mmg kena tinggal..jadi sygilah kekasih berpada2 jgn melebihi rasa syg kt pd Allah, diri sendiri dan ibu bapa...

Khuzrin Kamarudin said...

Setia? Hmmmmm... :'(

Eyka said...

khuzrin kamarudin: eh kenape? =.=

Namee Roslan said...

sedih pulak baca. bila kita setia, org tu pula yg curang. cinta ni sebenarnya tanggungjawab.bila kita ada perasaan tggjwb, kita takkan buat curang. serious. :) tggjwb untuk jaga hati dia dan elak dr kecilkan hati org yg kita sayang tu.

hidayah said...

manusia bila dapat yang elok die tinggalkan cari yang len. sebabnye dengar hasutan syaitan yang selalu cakap "tak cukup ni, up lagi, up lagi". sebab tu la kena kuat iman, apatah lagi bila kawen.

Atiqah Wadiah said...

supposely,perempuan tu kena b'syukur dpt bf yg setai gila2..ssh dh kot nk cari skrg..apa2 pon things happen for a reason..mesti ada hikmah di sblk kejadian..

KaKi Jalan said...

Kdg2 rasa bodoh pon ad jd org y setia neh

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Kisah ni sama mcm kisah hidup sy taw, 5 tahun jugak kami bersama..namun dia meninggalkn sy...sy dh janji dgn dia, sy akan terus setia dgn dia dan sy ckp pintu hati sy dh trkunci utk menerima wanita lain..yg paling memilukan buat sy adalah, dia pernh ckp nk btunang dgn sy tahun depan (time tu bulan 12/2013) skrang ni patut ada perancangan sudah... namun xsmpai 10 hari dia tiba2 senyap, dan dalam tak sedar dia sudah ada pilihan lain, mksud lelaki lain.. walaupun bgitu dia punya masi lg bingung utk memilih..lg prkara yg memilukn sy dah buat dan hantar proposal kat mak-ayah dia yg bertajuk "Road On Nikah" Baitul Muslim...dgn harapan agar mak ayah dia dpt tgok kesungguhan sy... tapi Ya Allah sy tetap di tolaknya sy pun tak tahu knapa, malah nk kata curang langsung sy xpernh buat..bnda ni trjadi terlalu pantas sangat...Walaubagaimana pun, sy tak pernah putus utk berdoa pd Allah agar satu hari nnit cepat atau lamabt moga dia dapat kembali kpd sy, masi ada ruang utk menerima dia smula..smpai skrang sy masi setia dgn dia..tiap hari sy bdoa, bagun utk solat malam agar dpt kebahagiaan tu smula, sbb saya sayang sangat-sangat dekat dia...Doa2kan la sy, kepada sape2 yg dpt lihat komen ini.. Allahualam