May 1, 2012

size dia yang keliru..homai ;O

okey let's start with the wish kan? 

"happy labour day people ;D"

okey hari ini aku nak cerita pasal kekeliruan..bukan identiti tapi duit..
eh korang pernah jadi macam aku tak.
bila mana korang nak bayar tapi duit itu terlebih..

for example : 


kau perhatikan duit atas itu..tak banyak beza tapi saiz dia yang bagi aku marah sebab apa..

kau tengok situasi ini :

makcik : adik semua sekali RM 3.20 je
aku : mak cik nah duit..*bagi duit cukup cukup dan terus blah*
makcik : eh adikkk! nanti! *bagi balance 30 sen balik*
aku : *muke awkward* makcik kenapa? 
makcik : eh itu duit 50 sen adik..makcik bagi la duit lebih sebab tadi adik terbagi 50 sen..
aku: owhh..tak perasaan la makcik sebab ingat duit 20 sen tadi..terima kasih ;D*muke segan*

seee kalau dapat makcik macam ini okey gak tapi kalau dapat peniaga kira untung je tak kira halal haram..aku boleh muflis wey..seriusly =.=
#ce congak kalau 100 kali aku tak perasaan aku bagi duit 50 sen baru itu yang aku sangka 20 sen...kau boleh bayang diorang si peniaga lintah darat untung berapa ribu kalau ada 700 orang lurus macam aku? -.-

duit sekarang yang 50 sen pon dah macam 20 sen duit dulu laaa...sabar je laa..ingat balik boleh gelak gelak mati ketawa sorang sorang..anyway ini salah aku ke salah najib ini? :P

moral cerita ini : sila teliti duit kau betul betul sebelum bayar supaya kau tak rugi..30 sen lebih itu duit gak   ;D 

9 comments:

mumui said...

mmg saiz lebih kurang sama ja duit syiling tu... kena guna kanta pembesar pasni..hehe

Eyka said...

kahkah..tahuu xpe =.='

Puan Besar Shag Yahaya said...

Kan ! Rimas oh. Sebelum bayar kena cek betui2 duit. Sebab tu Shag bayar pakai notes je. Syiling mmg simpan dlm tabung. HAHA :D

blogtilldrop said...

sebelum nak biasa kannnn

Atiqah Wadiah said...

samalah..kita pernah jgk t'salah kasik..igtkan 20sen..rupa2 nye,50sen -..-

iyka syafika said...

tahu xpe.xske saiz syiling bru.

mizz nyi said...

bunyi syiling baru jatuh atas lantai pun xsama mcm syiling lme, klu dlu kte bleh thu,oh, duit aku jatuh, sekarang??? erk, tudung botol kah yg jatuh td???

sugar2 kapas strawberry said...

taksuka la syilin baru. hari tu nasib tak malu dan nasib tersedar. ingatkn duit spore or duit siam. nasib tak ckp kat akk tu "akk bagi kita duit spore ni"

nasib tersedar yang tu sbnrnya duit msia.kalau tak malu je..

kaizen said...

salah bang jib...

*loker yg gune duit 50sen tuh agk2 cmne?? berat da x same...