Apr 21, 2012

bulan dan bintang..



ada orang cakap bulan lagi cantik dari bintang..tapi ada orang cakap bintang lagi cantik dari bulan..tapi aku suke kedua duanya..dulu aku ada matahari..tapi matahari pergi tinggalkan aku terkapai kapai..aku ingat matahari itu la kekal dengan aku sampai sekarang tapi tak..dia pergi juga sebab tergila gila kan awan..sampai sekarang aku benci matahari sebab cakap bohong tentang cara dia bagi cahaya dekat aku..tak adil langsung sedangkan awan datang kemudian dari hidup dia..aku sangat salahkan matahari sebab cahaya dia..

dan aku sekarang kenal dengan bulan..dia sangat baik..comel sangat perangai kau bulan dan sangat mengambil berat pasal aku..tapi dalam masa yang sama bintang hadir untuk temankan aku juga...

perbezaan ketara antara bulan dengan bintang..bulan sangat jauh dengan aku..bintang pula sangat dekat dengan aku..even aku dulu tak suke bintang sangat..tapi ntah kenapa aku sangat dekat dengan bintang saat ini..mungkin sebab dia memahami aku dan sentiasa ada dengan aku dan bukan bulan yang aku dambakan sangat kehadiran dia saat ini..even dia take care aku dari jauh tapi aku sentiasa harap bulan ada saat ini dengan aku masa aku sedih sorang sorang..aku conpius dengan jiwa aku..split personality mungkin

mungkin allah uji aku dengan bintang tapi aku tak tahu kalau memang allah nak buat aku selalu ingat bulan dan tak curang dengan bulan.. atau pon allah bagi jalan dan petunjuk aku lebih sesuai dengan bintang dari bulan..yang itu aku tak boleh ramal sebab aku manusia normal yang tak punya kuasa psikik untuk meramal masa depan aku sendiri. pity sad untuk berfikir rasional dan pity sad untuk membuat keputusan..

kalau aku adalah kau yang tengah membaca ini..aku harus memilih bulan yang jauh dan tak tahu bila dia akan datang atau bintang yang selalu ada dan mengambil berat pasal diri aku? jangan cakap pasal solat istikharah ke apa..tapi sila statekan jawapan kau supaya aku tahu kau ada pendirian...

manusia selalu gagal untuk menentukan hati dia tapi manusia lagi gagal bila membabitkan tentang perasaan dan cara untuk meluahkannya..hati cannot be nego sebab hati tak boleh main main sebab nanti akan sakitkan hati kita dan juga hati orang lain juga..

dari aku pencinta bulan dan bintang 

10 comments:

Orkid Edyliyne said...

kadang setiap benda yang dicipta, yang kita cinta, pasti akan meninggalkan kita.
jadi, cintalah pada Pencipta. Dia takkan pernah tinggalkan kita. walau apa pun kita. ^^

Eyka said...

hmmm ok..

ஜ miss klanika ஜ said...

suka dua-dua.bulan dan bintang. dalam kes nie.tnya hati. apa mahumu.

Eyka said...

okey -.-

Mrs Lolly said...

setie pade bulan :)

Eyka said...

Mrs Lolly: takyah jawab kau tak tahu pon erti cinta sebenrnyer..kau bagus itu sebab matahari suka kau sangat..

ZaroL said...

Kedua dua nya cantik...tapi kan. Bila Bulang & bintang mula bertemu..Ia akan jadi lebih cantik =)

Unknown said...

nak masukan bulan dan bintang ke dalam botol kemudian wat show..masuk 100 hinggit

Eyka said...

zarol: wahhhhhhh perlii ni..grrr..hahaha:P tkotnyer ;D

Eyka said...

ikan kering: wahhh..syok..masuk free takde? nakkk! :P