Apr 9, 2011

ya allah...kuatkan la hati eyka..:)



setelah keluar dengan emak kesayangan makan malam tadi...eyka telah dikejutkan oleh emak berita tentang abang kandung kesayangan eyka.. my only abang yang baik dalam dunia..

mak eyka kata abang kesayangan eyka itu maybe akan BUTA dalam masa 2 tahun lagi...eyka memang tak percaya tapi itu kenyataan yang kena eyka terima..abang eyka kena urat bersimpul dalam mata...dan doktor kata masa untuk pulih adalah tipis..MASYA ALLAH!! 
*mahu pengsan eyka dengar berita ini tadi...mujur ada mak yang papah eyka duduk*



"ya allah ya tuhan ku..kenapa kau uji aku dengan ujian yang berat ini ya allah..kenapa mesti uji dia dengan ujian macam itu ya allah..dia seorang abang yang baik..jangan la kau tarik balik anugerah yang engkau bagi itu semua ya allah..aku sayang dia ya allah...ya allah tolong la jangan hancurkan masa depan dia dengan tarik rahmatmu ya allah..kalau engkau kehendak untuk menarik rahmat itu ya allah..engkau ganti dan tarik la penglihatan aku dan jangan tarik penglihatan dia ya allah..aku memohon kepada mu ya allah.."

eyka sayang keluarga eyka..eyka tak sanggup kehilangan atau tengok ahli keluarga eyka bersedih..cukup la eyka yang sedih sesorang..jangan la ada yang sedih dan eyka sanggup tanggung semua kesedihan itu asalkan mereka yang eyka sayang gembira dan hidup tenang dan aman..:)

*ini je gambar yang eyka ada sebab abang eyka ini tak suka tangkap gambar dia*


tolong doakan abang eyka dalam solat korang....
MUHAMMAD SAFWAN BIN JUHARI..
*orang kata kalau sebut nama dan selalu doakan dengan nama yang betul mesti lagi afdal...huhu..*
 doakan dia baik-baik dan hidup dia aman macam biasa...tolong sedekahkan doa untuk abang eyka ini dan doakan dia kuat semangat dengan berita yang dia terima ini...doakan dia pulih seperti sedia kala tau korang...amin...

eyka tak dapat bayangkan macam mana keadaan dia sebab eyka tak pergi jenguk dia tadi sebab eyka banyak assignmet dengan paper yang eyka kena baca untuk hari isnin ini..lagi pon petang tadi eyka ada kelas mandarin..jadi tak boleh skip kelas untuk tengok abang eyka..*eyka tak tahu berita macam itu..eyka diberitahu oleh mak eyka dia demam je...kalau berita macam atas  itu eyka nak je pergi tadi..terkilan sangat-sangat sebab eyka tak pergi jenguk dia..T.T*

dia demam tadi terus dia tak naik pentas nak ambik trofi sebab CGPA dia hebadd..3 pointer lebih..kesian abang eyka itu tadi...dah penat praktis naik pentas tapi boleh demam di saat-saat akhir itu....T.T

*doakan eyka okei tau korang..:)*


macam-macam ujian yang eyka terima dalam tahun ini..tapi kena senyum dan jangan menyerah dengan cubaan yang Allah pilih untuk eyka...doakan eyka tabah dan tenang tau awak..awak..semua...eyka nak sambung balik kerja setelah luah semua tadi terus dari cik hati eyka..maybe eyka tak rasa terkilan sangat..*walaupun hati masih rasa terkilan sangat-sangat* adiosrosak...terima kasih sudi baca:)

25 comments:

Tuan Muda Naim said...

Semoga MUHAMMAD SAFWAN BINTI JUHARI pulih dari segala penyakit

cik Suka Suki@Atikah Latiff said...

amin, eyka be strong ok, your brother too

husna mukhtar said...

will do. akan doakan.

adwafarahin said...

semoga abag eyka akan kembali sihat sedia kala,insyaAllah

moga tuhan tabahkan hati keluarga eyka dan abg eyka juga :)

Cik Ezy said...

sabar eyka..
tabahkn ati..
smge abg eyka kembali sihat seperti biase..

ejulz said...

semoga abg eyka cepat sembuh..

Ifti Larina said...

subhanallah.. banyak2kan bersabar ye eyka. doa banyak2. semoga abang eyka tersayang, MUHAMMAD SAFWAN BINTI JUHARI dijauhkan dari sebarang penyakit dan kecacatan. amin amin ya rabbalalaminn~

Abu Huzaifah Aziz said...

tabah kan hati dengan dugaan dan ujian dari Allah...
smoga MUHAMMAD SAFWAN BINTI JUHARI dapat di pulihkan...aminn

akuwanblur90 said...

sabar yeh.. semoga abg awak sihat,,

apik pehe said...

eyka..jangan sedih2 tau..
apik paham perasaan eyka..
tabah yer..semua itu dugaan dari DIA..

Opah Kentang said...

semua orang ade dugaan masing3.
sabar k!
kite kene kuat hadapi dugaan ini :)
same3 kite tabah oke:)

+ NANA HERE + said...

eyka kena sabar.. Allah sedang memberi ujian kt fmily eyka.. apa2 pun Nana doakan yang terbaik tok abg ika.. tabah k..

CikHaniBhulat said...

semoga abg eyka baek2 ajew yew!!!

sueRAFE said...

eyka. i m sorry to heard about ur brother. may muhammad safwan bin juhari get well soon. amin

bunga said...

setiap ujian yang diberi adalah termampu hamba-Nya harungi..

sabar n tabah yek cym.

Tukang Cat said...

berdoalah byk2 dan bertawakkal dgn sebenar2 tawakkal.

zalizalu said...

aduss,, banyakkan bersabar ok...

Fatma Diyana MB. said...

kuatkan semangat ye. jangan berhenti dari terus berdoa. *senyum*

tukang karut said...

ade hikmahnyer ats sumer tu.sesungguhnyer,allah tk menduga kita diluar dr kemampuan kita sebagai insan yg lemah...moga abg ika sembuh dn dpt menjalani kehidupan seperti biasa...tabah la yek...

Amirah Nadia said...

sabar okay.

Farid Ahmad said...

Astaghfirullahaladzim...Aminn..InsyaAllah sembuh.Sabar ea...

Eyka said...

mecasih atas doa korang semua..:)

Da Della Rissa said...

sabar ye dear.insyaAllah saya akan doakan selalu.tabah ye :)

insan lemah said...

sabar erk... smua yg berlaku ada hikmahnya, smakin besar ujian yg diberi, itu maknanya smakin tggi ksih ALLAH kpd kita... insyALLAH

Eyka said...

terima kasih semua...:)