Apr 25, 2011

eyka makin sedar..hidup ini bemakna bila kita betul-betul menghargai :)

credit too dis person..: cik aisyah mecasih banyak banyak :)

korang terdetik tak ape yang eyka nak cakap kat sini??

eyka mengaku eyka sama macam video ini...pakai tibai je halal haram..tapi manusia boleh berubah kan?? manusia bukan selamanya sesat??

manusia bukan ada hak untuk hukum manusia lain...manusia suke kutuk tapi tak pernah sedar akan kesilapan sendiri ?? manusia selalu pandang dan sokong apa yang di depan mata tapi pernah muhasabah diri selalu tak??

manusia kalau ingat satu benda mesti lupa kalau tak cakap kan??
manusia selalu tuding jari cakap semua benda sesama sendiri..tapi pernah sasar jari dengan diri sendiri??

manusia selalu cakap manusia ni tak sempurna ..tapi pernah tak cuba untuk jadi sempurna ?? bukan nak sempurna macam nabi tapi at least sempurna untuk jaga korang punya martabat dan maruah..

okei kali ini macam eyka blame semua orang tapi eyka nak cakap eyka pon macam diorang..tersentap sangat sangat sangat tapi kita (termasuk eyka) kena sedar..kita duduk bumi tuhan..kalau tak insaf lagi tak tahu la...dunia ini sementara je..kalau nak mati hari ini mati juga...toksah korang nak bongkak sangat la cakap..

"i ni muda lagi...nanti i taubat la.."

"alaa malam ini je i nak merasa pantat / batang itu ha...esok tak dapat dah.."

"nanti bila gua rasa gua nak berenti gua berenti la.."

"benda sedap mana boleh tolak.."

yang cakap macam ini memang kena doa mati cepat! puiiii!!

bukan nak senangkan hidup orang! kecik..kecik tak nak mampus..besar jadi bala masyarakat...hina lagi dari sampah masyarakat dekat luar sana tau...pengemis pon lagi bagus dari korang..
*at least pengemis dia tadah minta duit..korang membazir anak rata-rata...itu beban tau JKR nak pikul anak korang pergi buangkan semua...memang tak reti segan kan :)*

okei eyka tak nak la bebel banyak sangat..korang bukan budak budak..
korang reti pikir mana elok kan..


kalau tak reti biasa la...
manusia kan mudah lupe kalau orang bagi ingat sejuta kali pon..so tak heran sangat laa..

biasa la...nama pon manusia :)



adiosrosak dan terima kasih sudi baca :)

25 comments:

nub said...

itulah namanya orang pelaq...

Eyka said...

hehe..nub..tak tido lagi..hehe:) tau xpe! sush kn bagi ingt manusia ni~ :)

diana said...

sama2 kita saling mengingati..
ramai yang masih perlukan bimbingan..:)

Eyka said...

diana: mecasih :) eyka pon same jugk..:(

Simpleblanklife said...

berusahalah ya masing - masing untuk berubah. emm..

Eyka said...

mecasih..doa untuk awk jgk si haikal..:)

DuniakuAbstrak said...

ruang kebaikan sentiasa terbuka untuk orang yang mencari..

sama-sama kita cari..

Eyka said...

yul: sokong! eyka pon tgh mencari ruang itu :)

Adi Zhaf said...

itulah suara yang ku nantikan..itulah suara datangnya dari tuhan..lalalala~

:: Cara Tinggal Jejak ::

awek retro said...

rse nyer tak semue cerite bole cerite secare terbuke ika..
biarpun kite tak kenal orang tue..macam tak manis jek kan...

by de way..setiap yg terlajak ade perluang untuk diperbetulkan..biarpun da terlambat..

good luck k..

syafiqakarim said...

kalau nak di ikut kan zaman
skng ni mmg semua mcm ni.
yg berpurdah pun tak pena lari.
hmm.tp tu la.semua depends on
diri sendiri.kau kaut,kau lawan.
kau lemah, kau join setan.kan?
makanya..jgn bercinta.haha.
dan org tu patut tatap cermin
puas puas bsebelum nak tunding jari kat org.
da eyka.jgn gedik sgt.hahah

Farhana Jafri said...

mnyampah klau bgi alasan ala muda lagi.. t tua taubat la.. gila! ingat ajal tu dtg tym tua ja ka.. hadoi3~~

jemput singgah ANASAURUS :)

Bro Azqar said...

ewmmh... hakikatnye.. sekuat mana iman tuu kalau dah didepan mata mesti gugur. melainkan dia bersama -Nya..

takut2....

Corat-coret said...

setju ngan farhana jufri... berubah sdikit demi sedikit...

JUNKO-EL-HIDA said...

Semuanya bermula dari hati kita..If kita tak nak maka ia akan jadi tak nak..Bertepuk sebelah tangan tak kan..Pasangan yang baik akan melindungi insan yang dicintainya bukan menodainya..Hal nafsu memang menjadi sebahagian dari diri kita tapi kita mampu menidakkannya..Aku ingat katak hijau pekat sellau pesan kat aku.."Kita kawal nafsu bukan nafsu kawal kita" dan kita ken akuat berpegang pada prinsip..Walau pun kita tahu diri kita nakal tapi kenakalan tue ada batasannya..Ada riwayat yang berkata nabi Muhammad saw pernah bersabda,"berkahwinlah kamu apabila mulai bernafsu..Sesungguhnya pernikahan itu satu jalan untuk mengelakkan zina..Jika kamu tidak mampu untuk berkahwin maka berpuasalah kamu"

Alin said...

sampainya hati dorg buang bayi. kekdg tu terfikir jugalah mcmnelah kalau sy dh ada ank. risau je tgk org zmn skrg nie apatah lagi memikirkan masa depan. huhu

Penyu said...

penyu tua.. muda nanti, penyu tobat la. leh terima tak? :)

M a s A z i m a H said...

godaan

tapi kalau bijak

tak tinggal sembahyang

ingat dosa pahala

mak ayah

mungkin boleh dielakkan

encHIx laNDax said...

ya~memang nobody perfect..tapi jangan jadikan alasan untuk berbuat kejahatan ..sama-sama lah renung2kan..

Hati Batu said...

setuju dengan ayat, kita selalu nampak kesalahan orang, tapi kesalahan diri sendiri kita tak tahu..hehe

macam saya...bila saya nak berubah ni??!! haha =P

insya allah, suatu hari nanti akan ada perubahan itu pun jika kita ada usaha untuk berubah kan..hehe

Qaseh dalia adelia said...

kejauhan pun ada hikmahnya .. meghindar dari buat bukan2 .. setiap yg terjadi pasti ada hikmahnya

June Flizzow said...

renung renungkan dan selamat beramal . . tu je mampu cakap . heee :)

ferra said...

hehe napa highlight kaler pink. wat ar kaler merah n bold skit ;p

dhilla nazli said...

saling mengingati.. =)

cik Suka Suki@Atikah Latiff said...

kita manusia biasa. tak apa, sempat lagi untuk kita berubah, nauzubillah.