Oct 26, 2011

si selingkuh : alasan nak putus yang jahat :P

"Saya perlukan masa untuk tenangkan fikiran."
Situasi "perlukan masa" ni ada dua. Satu, si dia perlukan masa kerana betul betul nak tenangkan fikiran dan sediakan diri untuk membina hubungan yang lebih baik dengan korang. Ini kira benda baik. Bila dia perasan yang hubungan semakin hambar, for the very least dia ada effort nak jernihkan hubungan dia dengan memperbetulkan diri dia sendiri instead of blaming you. Bagus lah ada jari telunjuk tetapi tak guna cuma untuk menuding, kan?
Jadi bila ada situasi pertama ni muncul, berilah dia masa. Kau dah cukup baik dapat si dia yang tak menyalahkan kau bila hubungan ada masalah. Sebaliknya dia cuba perbaiki diri. Even though mungkin sebenarnya bukan salah dia, tapi salah kau sendiri.

Dalam perhubungan, biasa lah memang susah untuk salah seorang mengaku kesilapan bila hubungan ada masalah. Dah taknak mengaku salah, menuding-nuding lah ke dia. Kadang-kadang, mungkin realitinya orang ketiga tak wujud. Tapi punya lah taknak nak mengaku salah sendiri tu, watak orang ketiga yang tak pernah wujud pun tiba-tiba jadi ada. Sebab tu hubungan selalu goyah dan ada yang tak tahan asyik goyah, hubungan makin lama makin tak kukuh and lastly ended. Pathetic betul lah, tahu?
Probability "saya perlukan masa" jenis pertama ni mungkin tak berapa tinggi nak dibanding probability jenis 
kedua.
"Saya perlukan masa" jenis kedua adalah benda common yang biasa terjadi bila si dia kata "saya perlukan masa". Iaitu hubungan akan berakhir setelah kita memberikan dia masa untuk menenangkan fikiran. For girls, mungkin korang pernah putus hubungan dalam situasi menggunakan alsan "saya perlukan masa" ni, kan? Ada sesetengah lelaki, they have no guts to directly tell their girls that they wanna end it. Situasi "no guts" ni pun ada dua; no guts yang bermaksud tak berani sebab dia dah curang kat belakang, atau "no guts" yang diorang sebenarnya takmahu lukakan hati korang kalau dia berterus-terang nak hentikan hubungan atas sebab-sebab tertentu. And of course, bukan takut nak clash sebab dah curang.
Korang pun faham kan? Ada sesetengah hubungan yang putus bukan disebabkan kecurangan atau ketidaksetiaan. Mungkin ada faktor-faktor yang tak boleh dielakkan? Who knows?
Untuk si penyelingkuh (selingkuh-curang dalam bahasa Indonesia), ayat "saya perlukan masa" adalah sebaris ayat yang digunakan sebagai ayat alasan nak putus dengan korang. Orang kata, masa nak jalin hubungan dulu kemain beradab siap jemput masuk dalam hati lah, tanya "Would you be the queen of my heart"-ewww eww lah, bila dah taknak, macam kurang ajar pulak main tinggal macamtu je. So "Saya perlukan masa" ni kira langkah beradab jugaklah sebelum diorang menyingsing kaki seluar dan angkat kaki blah dari hidup korang or whatever. Walaupun "perlukan masa" tu cuma lesen alasan semata-mata.

baca lagii dan lagii : 1001 perempuan :) 
mecasih ^^

.......................................................................

entri ini eyka share sebab perkara ini kena betul betul dengan batang hidung eyka..


aku tak suka dekat kau la gilaa...kita putus je laaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! boleh ke takpe? :)
"eh..why should the guy not gentleman speak loudly like this? 
chicken maybe? keh keh keh :P

psst pssst pssst...ini bukan entri troll...siyes bukan...lalalaalalala~ :P

8 comments:

shahril anuar b ahamad said...

ubi ada jual kt sniii x??/hehehehheheh

Eyka said...

syg: eh takdeeeeeeeeeeee..haha..selesama adee -.-

Penyu said...

saya rasa, saya.. er.. er... *tergantung

Eyka said...

penyu: haha..tak phm lagi leteww..grrrrrrrrrrrrrr..haha ;p

Shawn Razaleigh said...

saya perlukan masa utk cari alasan clash lah kiranya. awrrr

Aleen Aiden said...

kalau jenis yg xreti jaga ati tu aku syak ade je yg pesen mcm ni.keh3

Eyka said...

shawn razaleigh: elehhhh dan2...hahaha ;p

Eyka said...

aleen aiden: hehe..betul2..haha ;p