Sep 27, 2011

bukan semua kita nampak..macam yang kita pikir:)


Ada seorang perempuan..umur 15 tahun...
bawak anaknya yang setahun jalan jalan pergi market..
Orang kata dia itu pompuan hina...tak suci..tak malu..
Tapi tak ada orang tahu...
dia dirogol waktu dia umur 13 tahun



Ada seorang lelaki....
dia sangat sangat gemuk.....
Orang kata dia itu tak tahu jaga diri....
Tapi tak ada orang tahu..dia ada penyakit..makan tak makan...
tiap-tiap hari tambah berat badan


Ada seorang orang tua.. mata dia buta...telinganya tak ada....
Orang kata dia itu hodoh....sangat sangat hodoh...
Tapi tak ada orang yang tahu.....dia itu askar....
hilang mata telinga waktu pertahankan 
negaranya..

ada seorang itu ...dia nampak baik depan orang
orang kata dia okey..entri pon tak ada lucah..
tapi tak ada orang tahu 
dia pernah nak cuba perkosa perempuan...
*muka je baik....hati macam iblis lahanat*



"Banyak benda dalam dunia nie. Kita nampak.. 
Tak bermakna kita tahu segalanya :)"
(kadang kadang kita percaya pada cakap orang dari betul betul kenal orang itu sepenuhnya kan?)

eyka pon macam itu selalu...-.-

nah ikhsan peribahasa member gay gua..

"air yang tenang jangan disangka tiada buaya".
selidik dulu yang indah tu, kot-kot ada buaya atau pokemon pokemon yang tersorok dalam air itu...

-ikhsan peribahasa dari blog rasukan kentut gua-


idea spontan : Coreopsis Tinctoria (mecasih^^)

20 comments:

mumui said...

kesimpulannya.... jgn menilai seseorg itu dari rupanya... =)....

Eyka said...

mumui: that right! hahaha:P

pndainyerr^^ *clap2 hand..haha*

Pendekar Limau nipis said...

dah agak dah..cilok dari kentut... patut la berbau sampai sini...ciss... hahaha...

Eyka said...

pendekar limau nipis: kakakaka..untgg laa dy ade deria bau..hahaha:P

kamarudin2u said...

pandang tak lihat

Eyka said...

kamarudin2u: btul pandang tapi tak tengok betul2..-.-

SpeakerSekolah said...

Dont judge a buk by it c0ver (bru blik l0ndon)..

syakey said...

takperlu nak menilai orang sangat. nampak aje nak komen2. macam bagus sgt kan.

Eyka said...

speakersekolah: haha..don't judge a book by it cover la cik london..kakakaka:P

Eyka said...

syakey: betul2..nmpk je entri ni trus dy nak komen2 kan kan? macm bgus sgt je kan dy? bhahaha :P

manusia tetap manusia..dan manusia tak pernah serik untuk bercakap tanpa pikir apa itu dosa....:)

Edy Fee said...

konklusinya...don't judge a book by it cover,,,,look simple..but meaningful

Eyka said...

edy fee: betul2..dont judge people before you know them better :)

mecasih^^

Penyu said...

semua komen jangan menilai. jangan menilai. tukar la ayat skit.

jangan melihat dari paras rupa, lihatlah kedalam mata hati. haha. poyo gile ayat.

Eyka said...

penyu: grrr..biarr laa pndapt org...hahaha ;p

memng pnyu poyo dri dulu pon..kakaka ;p

Penggemar Coklat said...

yup2x.. kadang2x cepat ja buat andaian lepas dengar ckp orang tapi tak pernah terfikir pun nak bertanya kan3x??

mimiey said...

nice entri eka :)

Eyka said...

pengemar coklat: betul2..same goes to me -.-

Eyka said...

mimiey: mecasih :)

HEROICzero said...

dan 'kau' tuhan-tuhan dunia . terus hakimi aku . nilai aku . hukum aku . jatuh semua dosa yang ada untuk aku .

dan aku cuma , senyum lihat .

Eyka said...

heroiczero: okey eyka sentap sb eyka pon suke nilai org dri first meet..wuwuwu -.-