Jul 10, 2011

eyka memang budak kecik sangat kan? :)

ce korang baca ini..eyka yang tak matang ke atau korang yang lupa buka mata korang tentang keamanan negara? :)
KUALA LUMPUR, 9 Julai: Seorang peserta perhimpunan Bersih 2.0 yang terkena semburan water canon dan gas pemedih mata di KLCC meninggal dunia sekejap tadi.
Baharudin Ahmad, 58 tahun, bersama rakan dan keluarganya berkumpul di KLCC terjatuh dan pengsan apabila disembur gas pemedih mata oleh pasukan keselamatan.
Beliau yang dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) disahkan meninggal dunia kemudiannya.
Jenazah beliau kini dibawa ke rumah beliau kemudiannya di Kelompok Camar, Jalan Ampang Ulu Kelang.
Menurut rakan beliau, Suhaimi Long, Baharudin pengsan selepas terkena gas pemedih mata di bawa ke HKL di mana anak perempuan mangsa bertugas di situ sebagai seorang doktor.
Isteri beliau, Puan Rosni Melan ketika dihubungi Harakahdaily berkata, ketika kejadian beliau dan suaminya tidak duduk sekali kerana beliau ke Stadium Merdeka manakala suaminya ke KLCC.
“Saya diberitahu, apabila polis menembak gas pemedih mata, suami beliau tidak larat untuk lari dan duduk di situ. Apabila orang ajak lari baru mereka sedar suami saya sudah tidak sedarkan diri,” cerita Rosni yang juga Ketua Wanita Cabang Setiawangsa itu.
Suami beliau kemudiannya di bawa ke HKL dan disahkan meninggal dunia di sana.
satu yang eyka nak cakap..kalau tak ada perhimpunan haram itu kan tak kan ada yang mati dan tak kan ada yang berhak mati atau pon di salahkan sebab isu kematian..kan korang? :)
fine. eyka kan budak kecik..mana reti menilai benda alah ini semua kan?
ok eyka diam :)

10 comments:

cikSukaSuki@AL said...

tengok dah jadi masalah, sampai mati mati. so nak salahkan sapa? semua orang menyorok bawak selimut

*budak kecik jugak, so nak senyap sama eyka*

jann sinuja said...

tak faham lah knp nak buat sume tu..jadi jangan salahkan org lain..masing-masing boleh fikir kan :)

Ain said...

dah jadi macam ni salahkan pihak berkuasa. padahal depa yang gatai nak pegi perhimpunan haram. dah nama haram. mesti lah ada keburukannya. bingai

Eyka said...

cik sukasuki: tahu tak pe..sedih eyka tgok org skrg ni..huhu :(

*jom sorok same2..haha:P*

Eyka said...

jann sinuja: betull..eyka double like ayt awak! hee :)

Eyka said...

ain: betull..gua nak double like la stement lu! haha:P

#bingai 2 bengkang ke? HAHA

rhazes mohamad said...

sumber berita harian kan?... ke metro?... akhbar UMNO?... haha...

adik tengok lah aljazeera ke... malaysiakini ke... CNN ke,,, tak pun tengok ni...

demokrasi cara malaysia... hahahaha

http://youtu.be/UmauVB5BpYA

Eyka said...

rhazes mohamad: ye laaaaaaaaaa...eyka slah..:(

Adam Idris said...

dah tahu ade perhimpunan,
memang kalau tak bersurai polis mesti sembur air/gas,
lepas tu nak jugak salahkan polis ke?
degil dorang ni

papepun kita undi KEAMANAN MALAYSIA :)

Eyka said...

adam idris: hehe..eyka sokongg!!! yeahhh!! :)

nak vote gak ahh..KEAMANAN MALAYSIA :)

mecasih :))