Jul 19, 2011

eh...yeke? :)

ehem..ehem...
korang okei tak hari ini? haha:D
okei..hari ini eyka nak cerita tentang pokok...
#alaaa tak kan tak tahu..benda alah ini?
itu haaa bawah itu pokokkk..

mesti korang pelik kan asal nak cerita pasal pokok?=.="

sebelum eyka bising lebih lanjut...korang layan dulu video ini tauuu!! bestt! :)

Meet uncle hussein - pokok

Tersesat malu bertanya
Tak tahu tak tahu kemana
Terlalu banyak alasannya
Duk terdiam

Menyusur dikaki lima
Terlihat bayang wajah kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh

Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh

Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada

La la la la la la la la la
La la la la la la la lalalalalaaaa

Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh

Tanya sama pokok

...................................

# lagu ini eyka share sebab semalam ustazah rock eyka ada cerita..

pokok ini macam diri kita...
lama lama kita akan menyembah bumi juga macam juga pokok..
#macam pokok bila dia sampai untuk mati..korang akan tengok pokok itu akan menyembah bumi..

manusia pon sama..
walaupun sekaya, segagah , semuda ,setua ,sekacak, secantik ,sehodoh secomel dan sehensem nya korang..tetap akan pergi juga..
sebab kita pon asal dari tanah kan?
so haruss laa..kembali ke tanah juga :)
so takyah nak riak sangat kalau korang muda dan gagah lagi..
sebab allah yang menentukan hidup dan mati umat dia..
so korang jangan riak dan takbur sangat tauu..hee:)

ce korang tengok lirik ini..

"Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang"

maksudnya kita andaikan pokok itu kita..
bila kita buat silap tapi kita still tutup lagi kesalahan kita 
tapi lambat lambat laun akan ada orang yang cakap juga sebab kalau tak buat mesti tak kan ada orang yang mengata kita kan? :)

kire kalau buat sesuatu perkara itu..
fikir dulu sebelum buat..
jangan kau buat dek je buat sesuatu benda..
lepas itu buat buat muka innocent macam kau bukan yang buat..
 padahal buat je kan kan kan? :)
so pilihan semua atas kita..
nak buat ke tak kan? :)

dulu ada eyka dengar orang cakap bila telinga kita berdesing maksudnya salah satu daun pokok kita dekat syurga jatuh dan kita hampir dekat akan kematian kita..
#fakta ini eyka dengar sejak lahir lagi...
eh...eh..korang rasa betul ke? huhu :(

tapi kan eyka tertanya tanya laa sampai sekarang..
kalau laa pokok kita dekat syurga itu dah macam bawah ini.
gugur semua daun dan tinggal ranting je..maksudnya kita mati la ek? =.='
serammmnyaa...:(


try to be want you should be and make your world meaningful before your will calling back to heaven :)

pesanan : entri ini untuk peringatan kamu dan eyka :)

24 comments:

-Faridz- said...

woo ustazah rock tuu~ hee :P =) poer r~

Eyka said...

faridz: haha..powerr kan? hee:P

haikalblank said...

jadilah pokok yang berjasa. jangan menjadi pokok epifit dan parasit yang memusnah. HAHA

-Faridz- said...

hallamak typo plak. power la bkn poer T___T

Eyka said...

haikal si cun gedik: hahaha..gua sokong lu weyy~ haha:P

Eyka said...

faridz: haha..typoo laa..hahaha:P

#boleh surh pnyu bahan ni..haha;D

-Faridz- said...

xpyh xpyh (haha xnk kne bhn). x kesian kt org le tu..

Eyka said...

faridz: haha..nak kesian tapi nak jugk bagitau pnyuu...haha..;D

-Faridz- said...

xyhla xyhlaa...

Eyka said...

faridz: hahaha...nak jgkk! hahahaa...#tau takot! haha:P

-Faridz- said...

xtkt ponnn~

Eyka said...

faridz: haha..elehhh~ caver latewww~ haha:P

ifwat said...

haa, penah dengar gak 'fakta' tu.. tpai tak tau la betul ke tak.. ehhee

Eyka said...

ifwat: 2 laa..eyka pon tak tahu btul ke tak..huu..T.T

-Faridz- said...

btw fakta yg sy dgr len.. kt sane ade satu pokok besar. stiap daun ad nama org masing2.. kalo daun yg dekat ngn daun kite (fmily or sdare) jatuh tu yg jd berdesing.. bukan stiap org satu pokok...

Eyka said...

hahaha..mane satu yg betul ni...huhu...=.="

amir aizat said...

ustazah rock sgt ohsem! hehe

Eyka said...

amir aizat: elehhh yeye je ko! haha:P

bunbun said...

betul ke yg pasal daun tu? haha tak pena dgr plak. kikiki

Eyka said...

bunbun: hehe..eyka pon tak tahu betul ke tak ni..haha=.="

Abszeen Picco said...

jalan2 kat sini...nice blog post.

*visit me back(optional):
http://abszeen.blogspot.com

✿ cikcimi said...

nih la pestime dgr. betul ke? =.="

Eyka said...

abszeen picco: hehe..mecasihh! haha:P

#nanti eyka dtg lawt dgn domo tauuu! :)

Eyka said...

cik cimi: haha..ntah la..eyka pon tak sure betul ke tak pon..huhu=.="