Feb 4, 2011

kalu xshare x caring la ek??:)

ehem..ehem..seperti biasa..tajuk entri tak sama lagi..so ade eyka kesah noks! hahahaXD sebenarnye eyka malas nak tulis lagi entri baru..biasa la mood cuti raya eyka masih ada lagi..so perangai kemalasaan itu agak merasuk-rasuk yek uols..tapi sebab kan hari ini bulan baik dan sat gi kaum adam nak pergi sembahyang jumaat so eyka nak tulis la entri keinsafan sikit..harap korunk tu banyak insaf la ini hari maa! orite??hahaXD

okei eyka start dengan cecite no 1..ini tajuk nya erti persahabatan si polan..

pada satu hari ada la berlaku kemalangan..dan si polan dalam cecite ini..kena la crash..dari atas sampai kaki dia lumpuh..sangat dasyat taw kelumpuhan dia ini..dia ditempatkan dekat hospital yang sama dengan pesakit lumpuh lain..tapi dia beruntung la juga sebab dia ditempatkan di tepi tingkap   so dia boleh la usha-usha luar bagai ini..

so pesakit yang lain ini selalu tanya si polan ini tentang keadaan luar tingkap yang selalu dia dok usha-usha bagai itu..si polan itu cakap yang dekat luar ada tasik, burung, aweks, pakwes, pokok..awan, dan sebagainya..setiap hari berlaku la dialog yang sama antara si polan dan pesakit lumpuh yang lain..

sampai la satu hari si polan di dapati meninggal dunia atas sebab tersalah take medicine bagai ini..

nak di jadikan cecite..ada la sorang pesakit baru nama nya cik ali..cik ali ini meminta di tempatkan di wad dan katil yang same dengan si polan yang meninggal tadi..jadi pesakit lumpuh yang ditempatkan dekat wad itu pon girang-girang la muke semua sebab ada tukang cecite baru..

bangun la member sebelah katil si polan tadi, dia pon tanya cik ali..betul lew cik ali  dekat luar itu ada awan, pokok dan ...* dia repeat segala yang si polan pernah cecite kan dulu*

sambil menangis cik ali pon cakap: sungguh mulia hati si polan itu sebab sanggup mengembirakan hati sahabatnya walaupun hakikatnya pahit.. yang sebenarnya cume ada dinding belakang hospital jex yang nampak dari arah tingkap ini..itu jex yang ada..:)

moral yang eyka dapat dekat sini kite jangan la suke drop kawan -kawan walaupun kadang-kadang kawan itu agak menjengkelkan..so sila la jadi baik macam si polan ek lepas ini~ hee:)

cecite no 2 plak pasal kentang...

cecite ini bermula dalam satu kelas, ada la cikgu ini suruh anak murid dia ini main satu permainan..nama si kentang!:)

si cikgu suruh si anak murid tulis nama cikgu yang dia tak suka atas kentang yang dia bawa tu.. so si anak murid yang banyak tak suke cikgu akan banyak la kentang yang dia ambik dan yang sikit xsuke cikgu diorang sikit la kentang dia..so si cikgu ini pon suruh anak murid dia ini bawak kentang itu setiap hari ke sekolah.

sampai satu tahap..si anak murid pon tak bawak la kentang diorang semua sebab semua didapati busuk..so smelly..so diorang semua buang kentang itu dan tak bawa la sudah kentang itu pergi sekolah..

so si cikgu itu pon tanya la sebab apa tak bawa kentang itu dengan diorang sebab satu kelas da buang kentag itu semua..so diorang cakap kentang itu da busuk..

bangun la sorang anak murid cikgu itu, dia tanya ape reason si cikgu buat macam itu dekat depa..so si cikgu cakap macam ini:

kentang itu mewakili hati setiap seorang dari kamu..so bila semakin banyak yang korunk tak suke tentang seseorang itu semakin banyak kentang yang korunk kena bawa balik ke sekolah..dan itu sangat menyusahkan untuk kite usung hasad dengki kita itu kemana-mana jex..dan itu agak membebankan bagi setiap seorang dari kamoo.. so bila kite buang hasad dengki itu mesti hati kite akan jadi lapang dan tenang..kan anak murid.?? hee:)

si anak murid membisu dan mengangok kepala perlahan-lahan tanda setuju dengan si cikgu tadi..:)

so eyka tak tahu la kalau korunk paham dengan bebelan eyka tadi..harap paham la ek..sebab eyka ini low sikit bab cecite bagai ini..okei adiousza..dan selamat thingking semua..:)
*rasa macam kembali ke sekolah rendah plak bila start cecite tadi..haha:)*


bubye~
^^

17 comments:

A.s.t.i.n.a said...

Bagai murid tadika yang mendengar cikgunye bercerita... oh terpegunnye..

Eyka said...

astina: wah2~hahaxD

Eliza Sulaiman said...

ahaha !

cikgu !

Eyka said...

cik eliza: ape2??hahahaXD

Cik TeN10 said...

eika bleh wt part time bercerita kt budak2 tadika..msti diorg suke..hihi

Eyka said...

cik ten10: ala..xde org nk ambik ni..macm ne nk jadi?hahahaXD

Unknown said...

cekgu oh cekgu. hihihih

YUL said...

wah2! hahaha, cikgu sy nk terkencing nie, ekekek

YUL said...

wah2! hahaha, cikgu sy nk terkencing nie, ekekek

mr.syazwan said...

wah aku hanya si kentang tajuk cite ni

hahaha

fhm3 (ambil gelengkan kepala)

=_=

Eyka said...

nub: aduss..jgn puji..mlu ni~ ayaiii..hahaXD

YuL: aduss..macm ne ni??hahahaXD

Eyka said...

syazwan: jeles la~ wekk! hahahaXD

YUL said...

cikgu antarkan la sy ke toilet, wakakaka :P

Admin said...

cekgu2! thx for follow me, follow you back

Eyka said...

yul: g la sendri..cikgu byk kje ni~ hahahaXD

andy: ni eyka la..bukan cikgu!hahaXD

YUL said...

haha, baiklah cikgu, keje cikgu maen blog je lah ye, kehkehkeh

Eyka said...

yul: aduss..kantoi~ hahahaaXD