Oct 6, 2010

Kalau Malas Ketawa Senyum Je oke?? ^^

Citer 1
Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri: Buku bank abanglah..


Citer 2
Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma.Dermauntuk rumah orang-orang tua. Seorang budak pun membuka pintu..
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. Adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : Nanti jap. Saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????



Citer 3
Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan kawannya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,
Kawan Tok Batin : Kenapa kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????


Citer 4
Seorang posmen yang datang menghantar surat ..
' Assalamualaikum
Walaikumsalam '' Ni rumah encik Sameon ye?'
Ya saya'' Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni ''
Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?'



Citer 5
Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk.... .... Benci .........



Citer 6
3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti.
Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!



Citer 7
Orang Asli Dan Polis
orang asli : selamat pagi
tuan polis : selamat pagi
polis : apa hal
orang asli : saya nak buat repot tuan!
polis : fasal apa tu?
orang asli : kawan saya di baham harimau
polis : pukul berapa
orang asli : dia tak pukul, terkam
polis : habis?
orang asli : tak habis, tinggal kepala


kisah 8
Seorang lelaki pergi ke klinik mata . Setelah matanya diperiksa,
dia bertanya: ' Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang lain ?'
'Dah tentu, ' jawab doktor.
'Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,' kata lelaki itudengan riang.



kisah 9
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik,Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekatiAmin.
Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...



kisah 10
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat ..Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.'Atok buat apa tu?'.'Atok bagi surat kat kawan atok,cu!' jawap atoknya.Cucunya bertanya lagi, 'Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tongmerah tu ?'



kisah  11
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu,dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...

End..hoho^^

12 comments:

tukang karut said...

wakakaka....gilo lu!

Eyka said...

hoho..kaw la gilo tkng karut!hahaha^^

noreed said...

hhehehe great joke. melepaskan penat setelah bekerja seharian :)

Eyka said...

hehe..mecasih~^^v

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

huwaaa...chat box kt mna...masuk snie jaa mesti x jmpa

Robot | Sakti said...

gua ketawa sambil senyum.

macam mana nak bayangkan ek?


Merapu tapi bukan Mengampu

Eyka said...

lagenda bdk setan..ko da tw da kn..xyh ksi tw ag la..hoho^^

robot skti..hehe..gua bole byang da..hoho^^

fendy said...

hey,
nice blog lah! :)
lawak kat kisah 11 tu.
haha :DD

ieya said...

hehe.sarapan pagi dengan lawak2 tu semua.kenyang terus perutt. :D

Nur Hawa Mohd Zin said...

seyes lawak..hilang stress jap..hehe

Nobita Sensei said...

muahahahahahah!

Eyka said...

rthnx smua sb dtg..kucing itam sgt syg korggg sgt2!hehe^^