Aug 8, 2013

orang ketiga dan super kebohongan


Oh tuhan tolong la aku hapuskan rasa cintaku.Aku pon ingin bahagia walau tak bersama dia..

Sejak aku totally putus cinta ini..benda ini mesti main main dekat otak aku setiap hari dan ketika..bukan nak kenang cerita yang sedih sedih ini tapi kau tahu la kan..bukan senang nak lupekan orang yang selalu ada dengan kita lagi lagi kalau dah sampai setahun..kau ingat boleh simply recover  senang senang je macam itu..orang kata putus itu memang senang tapi recover and stand back will take million time for  forget and sembuh. Masa aku putus cinta for two years and the half relationship, hati aku macam beku untuk menangis sampai abang aku kata macam tak putus pon gaya kau ini..walaupon dia tak tahu aku dah dekat beberapa hari ini tak boleh tidur kenangkan apa yang tak pernah aku jangka nak berlaku dan seriously perasaan terkejut itu masih ada lagi..

 “Starting girl and boy being friend on the beginning, not simply loving like couple but take care each other  everyday.. Suddenly came some gegurl naïf next to their relationship and never know their friendship zone.  Gegurl and the boy being couple sweet more than a year even she never knows the girl. Otherwise,the  frinendship zone become more and more turn to love without notice by the gegurl. Then after the girl and the boy trap into their feeling, they become serius to be together even the girl know the boy dah ada kekasih.kerana sayangkan si girl, the boy and the gegurl break for the boy happiness. Patut ke pompuan itu di hukum atas perangai mengada-mengada two bird terbabit and makan hati bila kena tipu dengan relationship tak jujur ini?“

Being the third party not the best thing everyone nak  bila duduk dekat dunia ini. Dan benda third party ini bagi orang ketiga itu rasa terhina sangat seriously. Bagi kes atas ini, aku tak paham kenapa boy itu nak cakap cinta jugak dengan the gegurl sedangkan hati dia dah memang tak bole denied perasaan suke dia dekat the girl dari dulu lagi? Adek aku pernah cakap benda ini jadi sebab sayang itu tak sepenuh hati dan perasaan takut kena dump itu la yang menyebabkan sang lelaki itu buat keputusan gila macam ini.. dan lelaki ini adalah lelaki yang tak tetap pendirian and not matured.

Bila aku buat perbandingan , aku rasa macam aku punya kes ini similar gila macam kes asyraf muslim dengan dayana yang di madukan tu tapi cume yang bezanya dia dah kahwin dan aku belum..Dan sekarang kau mesti paham macam mana sakitnya bila being the third party in some relationship yang mangkuk macam atas itu..satu je aku dapat rumus dari benda mangkuk ini, mereka terlalu pentingkan diri sendiri dan ego.  Mak aku selalu pesan, kalau nak percaya lelaki ini bukan kena cari lelaki yang selalu cakap I love you setiap hari dekat kita sebab mak selalu cakap lelaki ini perasaannya dekat hati bukan dekat mulut dia..lelaki yang memang betul really love you,less saying love and more action to hold you until jannah. Lelaki itu juga always ada dan memahami  apa takdir yang terpaksa kau pilih sekarang  dan terima seadanya kau dan bukan yang buat kau tertekan dengan takdir kau sendiri..

Balik pada kes aku ini, aku tak pernah jangka nak masuk dalam kes third party ini, kalau aku tahu kau ingat aku nak hold lagi relationship ini..? memang tak la nak sakitkan diri sendiri sebab orang lain. Dah dekat 2 tahun setengah aku kena tipu hidup hidup tentang kononnya dia suke dekat aku padahal dari belum kapel lagi  hati dia tak berubah dekat kawan baik dia. Aku tahu pasal girl itu kawan baik dia bila aku dah dekat setahun kenal  pakwe aku itu. Dia cakap diorang just kawan dari sekolah. Kau paham la kan takkan nak syak bukan bukan sedangkan diorang kawan je. Lagi pon aku tak nak jadi pompuan pengongkong ini sedangkan belum tentu dia jadi husband aku lagi.aku mula dapat rasa instinct tak baik dalam dua bulan selepas aku jumpa dia kali yang ke berapa ntah. Perempuan ini instinct dia kuat lagi lagi benda yang nampak penipuan macam ini. Aku tak suka syak wasangka macam macam ini, aku sabarkan diri dulu sebab aku tak suka marah melulu macam orang meroyan. Penantian aku jadi kenyataan dan dia mengaku dia tersangkut feel dengan kawan baik sendiri. Macam nak mampus aku marahkan dia. Tapi bila aku fikir balik aku sebenarnya totally salahkan diri sendiri sebab kenapa boleh pilih jantan ini sedangkan aku banyak pilihan lain..kenapa? kenapa? Kenapa?

aku rasa salah satunya factor jarak mungkin yang menyebabkan kami jadi macam ini. Dari dulu lagi aku memang tak suke kapel jauh jauh ini..jadi macam ini laaaaaaaaaaa.. tapi sebab pakwe aku itu kata boleh tahan without aku dekat tempat lain, aku setuju la kapel dengan dia. Sama kes macam ex aku sebelum ini, tapi yang itu boleh dimaafkan sebab tempoh aku dengan dia sekejap jadi macam tak hold dendam itu lama sangat. Tapi dengan ex aku yang ini dah more than a year, tipu la tak ada rasa sayang langsung sedangkan orang yang kapel baru dua hari pon boleh buat video kecintaan syok sendiri up dekat utube. Masa putus itu dia cakap masih sayangkan aku, tapi tak rasa menipu diri sendiri ke bila cakap macam itu sedangkan hati itu memang dah ada orang lain? kau tak rasa benda ini bagi aku rasa lagi worse ke ? kau nak tipu itu agak agak laa macam aku rasa aku ini kucing yang senang kena buang dan di gula gula macam ini. Diorang boleh jadi macam close sangat sebab factor jarak yang dekat dan factor suka yang tak tunjuk. Ya allah tolong la jangan nak hypo sangat..dah suke cakap..tak suke cakap la tak suke. Tapi aku memang respect gila pada diorang sebab boleh suke diam diam macam itu sampai bagi hati aku hancur macam ini. Sumpah aku rasa nak bagi perhargaan trofi dekat diorang. Secret admired dreamer couple ever.. wahhhh

satu kes yang tak boleh nak tipu lagi bila diorang keluar together . nampak sangat dah ada feeling kalau tak mesti ajak orang lain teman sekali. Siap dua tempat lagi pergi. Amboi mengalahkan orang bercinta. Kawan lagi? Hoi tolong la jangan nak mampus menipunya. Tahniah la berjaya hancurkan hati aku masa raya kali ini.

Untuk kau ex, aku cuba untuk baiki diri aku yang tak sempurna macam kau, yang tak pandai berdikari, yang tak pandai nak jaga relationship, yang tak pandai nak rangka hidup sendiri sampai semuanya harapkan orang lain. aku harap kau dapat apa yang kau nak dan aku harap kau bahagia. Itu la doa aku selalu untuk kau setiap kali aku sembahyang. Jangan risau aku ini sistematik, aku marah sekejap je sebab aku tak nak setan itu duduk lama lama dalam hati aku ini. Aku rasa aku dah terima pembalasan cash dekat dunia ini sebab selalu bagi harapan dekat orang lain. dan akhirnya aku kena sendiri hukum karma sakitkan hati orang lain. good reason for me to change.

When it over it over even rain are start to pouring


Lastly, selamat hari raya pada kecintaan semua dalam blog ini..thank being a good advice to me and doakan eyka baik baik ye awak J

8 comments:

Diya Hanun said...

Sabar jelah ye..memang sakit dipermainkan macam tu..tapi mungkin dia akan kena balik or mungkin itu just ujian..sekarang ni fikir satu je..setiap perbuatan pasti ade balasan dan mungkin ade hikmah semua tu berlaku:)Sabar ye di hari raye ni ^_^

Aisy ~ said...

Sabau ye wak. Mana ada manusia yg tak diuji, sedangkan hidup ini penuh dgn dugaan.
Allah uji sbb Dia syg kita, Dia tak nak awk kapel lame2 ngn boy tu. Tu mksudnye laki tu bukan yg terbaik ntok awk, syukur sbb Allah da tunjukkan skrg perangai dia camna. Life must be go on. Byk lg benda yg perlu difikirkan, yg penting jgn lupa ntok trus berdoa. Semoga dpt yg soleh :)

Eyka said...

mecasih
dan doakan eyka ok :)

shahril anuar b ahamad said...

Thx sbb bagtau dng jujur......

-Faridz- said...

wo. Mnarik...

Eyka said...

Mecasihh for the read..

Amanina Mads said...

senasib tp keadaan berbeza.. org ke 3 mmg kejam sanggup hancurkan kebahagiaan org

cici.benito said...

nasib kita serupa la..kadang2 i rasa dendam,tp at last redha jela sebab nak lupakan apa yang dah jadi..huhu