May 17, 2012

kesiankan hati awak baru kesiankan hati orang lain :)


*say louder please*


awak..
hati bukan benda main main..kalau awak salah jaga hati..hati awak yang sakit bukan orang lain..memang sakit bila kita cuba untuk gembira sebab nak gembirakan orang yang kita sangat sayang itu..belajar untuk melupakan memang sakit tapi keluar dari masalah itu perlu awak..orang yang pernah rasa akan paham perit dia macamana..tapi awak tak nak cuba untuk keluar dari menyakitkan hati awak sendiri? awak rasa berbaloi pengorbanan awak itu? 

tapi awak hati awak macammane? tak berharga ke bagi awak? awak bagi dia sakit sedangkan awak boleh bagi hati awak dekat orang lain yang sedia terima hati awak seadaanya awak..dan tak main-mainkan hati awak..hati bukan benda yang awak boleh ambik mudah even awak kata tak sakit dan i'm okey tapi awak tak tipu diri sendiri ke? awak tunjuk awak sedang bahagia dengan pilihan hati awak sedangkan awak tahu hati dia bukan milik awak tapi milik orang lain..kenapa awak nak jaga sangat hati orang itu..awak tak nak jaga hati awak? kenapa?

memang sakit bila kita yang mengharapkan orang atas cinta kita tapi awak kena sedar satu perkara..cinta tak boleh dipaksa..sekuat mana pon awak bagi hati awak sepenuhnya ..kalau hati dia tetap bukan milik awak..seumur hidup pon awak takkan dapat dia sebab awak paksa cinta itu..dan itu bukan cinta tapi paksaan..it totally not love..cinta ini datang suci dari dua hati yang saling mencintai..bukan satu hati yang syok sendiri..awak boleh fikir kan?

awak bangun la dari angan angan awak untuk cinta awak itu..awak bukak mata besar besar dan perhatikan orang yang more care about awak dari yang awak pandang sekarang..awak mesti nampak ada yang sentiasa untuk awak bila awak sedih dan kecewa..selalu support awak bila awak selalu cerita banyak benda yang awak sedih..tapi awak pernah nampak dia?  awak tak nak  ke cuba bagi hati awak dekat dia dan menghargai dia? awak tak nak buat hati awak gembira atas cerita cinta yang awak sendiri yang boleh buat awak terasa di awangan awangan dan bukan cinta yang penuh  berpura pura.. awak tak nak ke semua itu? jangan la jadi hipokrit dan cakap i'm okey *mimik squidward*padahal kau tak okey mana pon kan? jangan hipo sangat boleh! do you own love story and live happily..hidup ini singkat dan kenapa kena pikir orang lain sedangkan hati kita bersepah dan hancur? why? 


jangan biar hati disampahkan, dibuang dan diletak tepi. kalau mahu beri hati, beri pada yang sudi. itukan lebih bererti :) 

*code : posmen ke syurga*


cinta bukan buta tapi cinta memaksa kita untuk percaya dan jadi diri kita sendiri dan bukan berpura pura bahagia:)

5 comments:

Anak Teruna said...

ermmmmm......:(

Eyka said...

ni kenape? -.-

r-5 said...

sabar ye wahai hati, kisah hati takkan habis terungkai, hanya maut jadi penyadai. teruskan hidup walau dilanda badai.. sabar ye gegurl

syasya said...

:)

Anonymous said...

XIDNAX | Berbagi Semua Yang Kami Inginkan
DuniaKu | Berita Seputar Dunia Teknologi dan Games
XIDNA | Berbagi Informasi Seputar Dunia Teknologi