Oct 21, 2011

dosanye diaaaaaaaaa


ehem..hari ini gua nak cerita satu benda..ce teka ape? tettttttttttt! 
bukan family la 
bukan bukan bukan -.-

sambung#

eh korang pernah dengar hadis cakap tak kalau seorang pompuan itu kalau dia belum kahwin semua dosa kena tanggung dengan bapa dia...dan kalau dah kahwin dosa pompuan itu kena tanggung dengan lelaki dia...eh betul kan FAKTA ini wey? 


susahnya jadi perempuan rupanya kan?...-____-

tapi banyak yang cakap besh nya jadi perempuan boleh pakai ketat ketat tayang body yang solid molid..
boleh mengandung..perempuan tak payah pergi solat jumaat semua..tak payah nak tanggung anak anak sangat..boleh shopping takpe had..boleh gossipping...indahnya jadi perempuan kan?

tapi DOSA

semua kena tanggung dengan bapa @ suami (yang dah akad nikah) 
okey yang ini sedih kan? -.-

ce kalau korang bayangkan yang kucing ini manusia yang tengah bersentubuh yang tak sah aka sex bebas.. 
korang rasa la kan dosa diorang kena dekat sapa?

bagi perempuan macam eyka kompem la dosa itu kena dekat bapa eyka...dan sangat sedih bila kalau dengar orang yang buat sex dan terus melahirkan anak luar nikah...
memang la suka sangat bila dah buat tapi tentang DOSA ayah kita yang kena tanggung as a women..

bayangkan la bapa yang sembahyang tak tinggal pung pang pung pang tup tup sebabkan anak perempuan dia yang macam ini terus direct dia masuk neraka...
eyka tak abis pikir pasal ini..

YA ALLAH sedihnyaaaaaaaaaa bapa dia :(
eh gua baru tahu FAKTA ini malam semalam.. 
teruk gila kan jadi anak macam ini kan? :(


sedihnya bila dalam kubur bapa kita kena seret masuk sekali dalam neraka di sebabkan kita yang tak boleh blah itu..
sedihkan bila bapa yang sangat taat kepada allah dan tak pernah langgar perintah allah tapi still tak dapat masuk syurga disebabkan kita...
betapa sedih kalau si bapa dapat anak yang macam ini...
korang sedih tak kalau sebab korang.....bapa yang korang sayang terjerumus juga dalam neraka wey? 

kalau eyka..
eyka sumpah sangat sedihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :(
*eyka paling rapat dengan ayah eyka..takkan tergamak la eyka sebagai anak nak sumbatkan sekali bapa eyka yang baik dan menjaga eyka dari kecik hingga besar bagai menatang minyak yang penuh..memang tak kan laaaaaaaaaaaa T.T *


tapi kalau pikir pikir balik banyak juga la dosa yang ayah gua kena tanggung sebab anak dia yang ini...
berdosanyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gua :(


satu je kena ingat...

"jaga diri kamu baik baik sebagai mana kamu ingin menjaga keluarga kamu..
sesungguhnya kamu orang yang bahagia :) "

*lebiu ayah :)*

eyka akan cuba untuk berubah..sebab eyka sayang bapa eyka..:(

korang bila? 

p/s: entri ini untuk eyka dan juga untuk kamu wahai perempuan :)

19 comments:

Mila Ahmad said...

kalau nak buat perkara yg berdosa 2 2 cubalah tenung airmuka abah dan emak igt diaowg yg melahirkan dan membesarkan dgn penuh kasih syg..sanggup conteng arang dekat mereka kan?seeddiiihhhhh:'(

Eyka said...

mila ahmad: betulll..sgt sedihh wuwu T.T

shahril anuar b ahamad said...

tauuu pnnn.......kihkihkih...........

azwa amani said...

sama2 ambil ikhtibar...

Juno said...

hmm. aku juga sayang abah aku.

eliyaezlinalias said...

sayang abah jugeee...
sayang en.suami jugeeee....
sayang semua lah! (*_*)

eliyaezlinalias said...

sayang abah jugeee...
sayang en.suami jugeeee....
sayang semua lah! (*_*)

HEROICzero said...

itu nama dia tanggungjawab .

untuk lelaki , didik anak , isteri , adik , even kakak , sehabis baik . jangan pernah leka .


untuk perempuan , itu ehsan . kasihani lelaki yang menanggung kamu . =)

Eyka said...

syg: eee..gedikk! hahaa:P

Eyka said...

azwa amani: betul2..hurmmm -.-

Eyka said...

juno: titew pon syg abah titew bukan awok jee...keh keh keh :P

Eyka said...

eliyaezlinalias: sameee laaa...tapi syg cik suami belum lagi..sb eyka lum tawen! keh keh keh :P

Eyka said...

heroiczero: betul..dan sedih sb eyka byak dosa ..sian ayah eyka kena tanggung dosa anak diaa yg ni...wuwuwuwu T.T

PinQib said...

kahkahkah... comel jer taik lalat tuuu..
em.. tau x picta eyka ni.. nyaris3 saya curi di blogg tauuu

cemomoi said...

kucing ni betul la... kan dan kene tempek kat situ... hih

dosaaaa

Eyka said...

pinqib: grrr..mnee leh curi picta eykaa..hahaha:P

perlii titeww la teww..wuwu -.-

Eyka said...

cemomoi: hahaha.tau xpeee..kucingg ni la kannn..grrrrr..haha:P

dosa kan? keh keh keh :P

takutake said...

Fakta yang sepatutnya diterapkan ke dalam diri semua orang tak kira laki atau perempuan sejak kecik:

Dosa perempuan semua ditanggung oleh lelaki.

Sayangi kaum lelaki. Tak pasal-pasal lelaki kena tanggung semua dosa korang taw. Ingat senang jadi lelaki? Walaupun tak payah mengandung sakit apa, tapi dekat kubuq dengan neraka kena seksa taw sebab tak jaga kaum perempuan.

Eyka said...

takutake: erk taufu marh eyka ek? wuwuwuwuwu T.T