Nov 6, 2010

~Marah Tu Tandanya Sayang~

Bila pompuan kena marah dengan lelaki
Mula la merajuk sambil protes hentak hentak kaki
Lelaki yang marah rasa tak sampai hati
Tengok perangai pompuan yang manja sekali

Tapi bila pompuan yang marah kat lelaki
Jangan sekali kali lelaki nak merajuk tanda tak puas hati
Nanti marah pompuan akan bertambah lagi
Bukan saja hentak kaki, silap silap kepala lelaki di hentak sekali..hoho^^

Bila pompuan buat salah dengan lelaki
Pompuan mintak ampun sambil senyum tak henti henti
Kalau tak berkesan, pompuan mengalirkan air mata kat pipi
Alehai...manjanya pompuan, terus lelaki sejuk hati

Tapi andai lelaki yang membuat salah kat pompuan
Jangan la lelaki cuba dok senyum bukan bukan
Walaupun mengalir air mata darah lelaki keluarkan
Pompuan tetap tak cair bahkan langsung tak heran..haha:)

Bila pompuan kecilkan hati lelaki
Pompuan pun akan mintak ampun berkali kali
Dengan muka manja pompuan kata lain kali tak buat lagi
Cis! Ni yang buat lelaki tak boleh tahan ni

Tapi jika pompuan berkecil hati dengan lelaki
Jangan la lelaki jemu untuk memujuk kembali
Kalau lelaki sama sama buat tak peduli
Alamatnya tinggal la lelaki tu dok gigit jari

Ni semua contoh krisis dalam hubungan
Tatkala marah, jangan terlalu ikut hati perasaan
Baik lelaki mahupun pompuan
Masing masing punya peranan
Bila pompuan marah, lelaki tolong pujukkan
Tapi bila lelaki marah, pompuan....arghh!!! pedulikan..hehe:)







pssstt..pssst..pssst..suke entri n 2 sb share~hohoho^^...credit dis to blog tentang cinta:)

15 comments:

N@SIQUE said...

benci bilang cinta~~~jangan di hentak kaki itu~~~kaki ku kaki mu jua~~ahaks~~~

Eyka said...

haha: ad pkcik n..hehe:) mne ad kaki kite sme..xde2..hoho^^

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

~~Entah..Selama ni Nakal rasa x kena marah pun

~~hakhak

~~orang nk mrh nakal pun x jadi nak marah..wakakaka

Eyka said...

nakal: memg la xjadi marh da wat mke comel spe yh xcair..hoho*sje puji nak jge ati pngunjung..hahaha:)

Bayu Kenangan said...

kadang-kala rasa marah tu boleh wat darah tinggi...

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

~~Ahaks pandainya dak comel ni ambik hati kita~~

hehehe

~~syok la tu kena puji

nakal puji ikhlas ni..lahir dari hati yg masih teruna

hehe

Eyka said...

bayu kenangan: hahaha..btul2!hehe..thnx sudi lawat eyka..hee:)

nakal:xmkn puji pnye..n eyka la!hohoho^^ *ayt kaw nak gnas jex an eyka!hoho..
teruna kew?? hmm..(mood: thinking..haha)

azwa_amani said...

hehehe..lawak lah eyka....dlam berpasangan perlu tolak ansur...:P

Eyka said...

azwa:hehe..btul2..best an entri n..hee:)

cik lya said...

sweet entry ni eyka..suke suke suke

Eyka said...

cik lya: suke jgk~hee:)

Sasa Al-Sharif said...

hah tu la yg aku rasa. tak aci betul. padan muka lelaki, aku sekali

Eyka said...

sasa: hahaha..sian korunk an!hee:)

wan or sean said...

nk marah la ti da org syg..haha

Eyka said...

wan:xleh la!hoho^^