Oct 15, 2010

maksud cinta, syg, suke, minat^^

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya perut kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

pssstt... rase2 korg btol kew n?? erhmm..(mood: thinking) aq pon da konpius da n..hehe^^

12 comments:

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

cinta itu indah...................hek2

gnesop.com said...

nice sharing.. thx

fendy said...

comel. :))

ana said...

betul la tu kot...

Eyka said...

thnx tw smua...^^

OoNey™ said...

betul2

firelover said...

hi visite me

tukang karut said...

ok la aku tlg,sy istiharkn kamu br2 couple.
so dont kiss the bride cz blom sah!!!

Si Sangkar Hitam said...

cinta adalah anugerah...sayang adlah simpati..suka adalah pembohongan...

dan minat adalah sementara...??? betul x

white rose said...

cinta...sepi...xde kata2...
so, cinta...always cinta...

sapa mahu beli cinta?
sila tonton CHINTA di tv3...

hahahaha...

SyAmSuL AnUaR said...

mcm tu rupanya.de perbezaan rupenya..ingt maksudnya same je.. ^_^

Perbezaan Mase Lunch

iQaChumel said...

ohh...
berbeda sungguh ya..?
hik..tp cm sama je semua :P