Oct 12, 2010

lawak pantun gilerz!haha^^

xtahn da glak n..hahahahahahhaha...td men jaln2 ttibe aq bce pntun gila n..memg best la...trbaik  dr ladng..thnx kpd lim yg wt peyot aq n mau meletup..sory men copy cte kaw n..tp xpe an.. sharing is caring rite??hoho^^..


lawak pantun gila




Ya...berjumpa kita lagi dalam rancangan berbalas pantun.ok kali ini 2 lagi sekolah akan bertanding utk menunjukkan power masing2.

Tanpa berlengah lagi,saya memperkenalkan kumpulan yg berada di kanan saya iaitu dari sekolah SKTFB(sekolah kanak2 tak faham bahasa dan di sebelah kiri saya pula dari SKTFS(sekolah kanak2 tak faham soalan).Tepuk tangaaaaaannn!!!

ok round pertama,SKTFS akan menjual pantunnya kepada SKTFB.Silakan peserta pertama.

peserta pertama SKTFS:"Dengar ye...
kura-kura dalam perahupisang
emas di bawa belayarbolehkah
saya ingin tahu
kenapa kura2 dalam perahu?

Jawapan dari peserta SKTFB:"dengar ye jawapan saya....Sudah gaharu cendana pulaMasak pisang di atas petiDengarlah ini jawapan sayaPerahu itu sapa yg beli?

ye...itu dia jawapan yg sungguh tepat dari peserta pertama kita.peserta kedua boleh jual pantunnya

peserta kedua SKTFS:
Gunung daik bercabang tigaBuah
cempedak di luar pagar
Pada tuan saya ingin bertanya
Kenapa gunung daik bercabang tiga?

Jawapan dari SKTFB:"
Buai lajulah laju
Sampai pohon senameh ler dengar jawapan
kurumah awak ada buah cempedak ke?

nampaknya jawapan makin memberansangkan dari peserta2 tak faham bahasa.Berikan tepukan gemuruh.ok peserta terakhir boleh menjual pantunnya.

peserta ketiga SKTFS:"
ambil galah tolong jolokkan
paku dulang paku serpihsaya di sini inginkan jawapan
kenapa dulang ada paku?

jawapan dari peserta SKTFB:"
KAlau ada jarum yg patah
jangan di simpan dalam peti
kenapa awak nak ambil galah
semua pokok belum berbuah lagi!

ye...itu dia peserta hebat kita.Ok round pertama sudah habis.Masuklah round kedua iaitu round terakhir.Kali ini peserta dari SKTFB menjual pantunnya

peserta pertama SKTFB:"
Burung terkukur hinggap di pokok
burung merpati hinggap di kepala
kepada saudara saya ingin bertanya
kat rumah awak ada bela burung tak?

Jawapan dari peserta SKTFS:"
anak kucing mengiau manja
mengiau manja tandanya lapar
Dengarlah ini jawapan dari saya
semalam saya baru beli selipar

ye..begitulah jawapan yg diberikan.nampaknya permainan semakin sengit.Ok tiba giliran peserta kedua

Peserta kedua SKTFB:"
Air tenang jangan tak disangk
aAda naga duduk berendam
saya ni teringinlah nak tahun
enek awak sapa nama?

jawapan peserta SKTFS:"
duduk menyimpuh si ibu tua
menunggu anak tak pulang
2kepada saudara yg tlh bertanya
saya tak suka kucing belang

tepuk tangan!tepuk tangan...ok giliran perserta terakhir menjual pantunnya

peserta ketiga SKTFB:
"anak pak kadak rajin membaca
anak pak kaduk rajin berdengkurdengarlah ini saya punya soalanlauk apa jadi kesukaan awak?

jawapan peserta SKTFS:"sila dengar...Tuai padi antara masakEsok jangan layu-layuanSaya beri jawapan pada awakSaya tak suka tengok cerita hindustan

ye..begitulah tadi acara berbalas pantun dari 2 buah sekolah yg sebenarnya tak diundang.Baiklah keputusan sudah ada di tangan saya.Maka dgn ini pemenang acara berbalas pantun peringkat sekolah pondok telah dimenangi oleh....

eh saya ke?..haah lah saya menang...yeeeeh.....ye pemenangnya adalah saya sebagai pengacara terbaik acara berpantun yeehhh....ambil hadiah sendiri!^^

ntah la..aq pon xphm ending dy..
layn jex la lawk sial n!hahahha:)
^^

3 comments:

tukang karut said...

ggrrrr......jgn bg aku jd ijau

DenBaGas said...

Salam

Berkunjung and silaturahmi my friend. I'm visit here for reading and comment, nice story. Selamat ya sudah menang...

Salam kawan

ainbudakbaek said...

seriously lawak gile

merepek je sume orang

^_^"