Sep 29, 2010

kisah lawak..hahaha..(lawk kew??hehe)

salam ag smua..entri kli n kish lawak gk..ntah la aq xbole idup serius2 n t cpt boring..xbesh da la kn..hehe..amacm ari n korg..ok ag x??hehe..kalu ok n usus peyot 2 pon ok..kita layan plak cite lawak kli n..dy bkn 1 tp ad la beberape lawak yg mnjdi kot kt pndngn aq..klu korg xrse lawk ingnore jex sb n blog aq bkn blog korg...hahaha..^^..aq tlis sjew nk hiburkn ati n usus kcik aq n...hehe:)
orite2..asyik2 bebel..bila nk start da..?? (cik blog marh2...haha)...orite utk bg smua gmbire trmsok cik blog yg senget n..kita start skrg..jeng! jeng! hehe..
bosn asyik ckp start je..huu..kita ckp mula la plak..^^
...
mula cite ek syg...
>.<

Penyakit si Luncai

Suatu hari si Luncai pergilah berjumpa doktor, mengadu masalahnya yang selalu saja terkentut. Ya, kentut. Kentut sepanjang masa. Kentut, kentut, kentut. Foot, prreettt, prruuuuttt.

Luncai: Tapi yang peliknya doktor, kentut saya ni tak berbau dan tak berbunyi. Doktor tau, lima minit saya kat sini, dah lima kali saya terkentut. Tapi doktor tak tau pun sebab doktor tak dengar bunyi kentut tu dan doktor tak dapat hidu baunya, kan?

Si doktor diam aja, malah tak dipandangnya pun muka Luncai. Sehelai kertas diambil dan zap zap zap, si doktor tergesa-gesa menulis nama ubat ubat yang perlu dimakan oleh Luncai.

Luncai: Fuhh... doktor ni memang genius. Tak payah periksa perut saya pun doktor dah tau ubat apa yang saya kena makan. Tentu lepas ni saya tak kentut-kentut lagi, kan?

Doktor: Tak... ubat ni untuk sakit resdung Encik Luncai. Minggu depan datang lagi tau, kami nak periksa telinga Encik Luncai pulak!

Materialistik

Mamat kesian betul tengok Boboi. Tension dari pagi sampai malam. Mamat pun tanyalah kawan baiknya itu...

Mamat: Apahal engkau ni, tensen aja aku tengok.

Boboi: Hubungan aku dengan Ira dah putus.

Mamat: Putus? Kenapa?

Boboi: Materealistik sangatlah dia tu.

Mamat: Ala, apa susah, engkau ceritakanlah yang engkau ni anak Tan Sri, banglo tiga emat buah, Mercedes tiga biji...

Boboi: Dah, aku dah beritau. Tapi lepas beritau benda tulah dia jatuh cinta dengan bapak aku pulak!

Rumah terbakar

Seorang lelaki tua yang sedang bergunting rambut terkejut apabila tiba-tiba pintu kedai gunting itu dirempuh.

Yang rempuh ialah lelaki muda, dan kemudiannya menjerit, "Minhat! Cepat balik, rumah engkau terbakar!!!"

Apa lagi, lelaki tua itu pun terjun dari kerusi, terus berlari ke rumahnya, 100 meter dari situ walaupun rambutnya belum siap dipotong dan di dagu penuh dengan buih pencukur. Dia pun berlari, berlari dan berlari macam lipas kudung.

Tapi 30 meter sebelum sampai rumahnya, lelaki tua itu tiba-tiba berhenti. "Eh... kenapa aku lari balik ni? Nama aku bukannya Minhat!"

Ahli silap mata

Menachi seronok betul tengok ahli silap mata. Seluk topi keluar arnab, seluk poket seluar keluar kucing, buka kotak keluar harimau. Habis saja persembahan, Menachi jumpa ahli silap mata itu.

Menachi: Hebat betul silap mata encik tadi. Err... boleh ajarkan saya, tak?

Ahli silap mata : Boleh, tapi dengan satu syarat.

Menachi: Apa dia?

Ahli silap mata : (Pandang kiri kanan, kemudian berbisik) Saya kena bunuh awak lepas saya dedahkan rahsia ru. Okey?

Menachi: Wah! Kalau macam tu encik beritau suami saya... (kemudian menuding jari ke satu arah) tu ha, si perut buncit yang tengah naik roller coaster dengan perempuan simpanan dia!



 Potret hodoh

Tiga hari melukis, akhirnya siaplah potret seorang lelaki separuh umur. Si pelukis pun bertanya kepada lelaki tersebut, "Macam mana, encik suka tak lukisan ni?"

Lelaki separuh umur yang berhidung kembang dan banyak bekas jerawat batu itu terus menggeleng-geleng kepala. "Ceh! Inilah lukisan paling buruk pernah saya tengok."

Si pelukis pegang bahu lelaki tersebut, dengan perlahan berkata, "Hmmm... kalau macam itu encik kenalah akui yang encik ni adalah manusia paling hodoh pernah saya lukis potretnya."

n jex kot utk entri kli n..pecah peyot x?? klu x pndai2 r mcm julap ksi pcah kaw pnye peyot..hehee..okei r mlas nk typg2 ag...da kuar da n...
daa syg...
daa kamuu...kamuu..n kamuu..
enjoy dis klakor..hahaha^^









2 comments:

Nina Nurziana said...

hahhahah!!! guling guling kat opis bace nih.. haha

Eyka said...

hehe..mst bdk opis plik an..haha.. klu ad entri best n klakor ika share ag..thnx komen nina...hehe^^